Thursday, October 04, 2012

Random craziness :)

It is a truth universally acknowledged that shitty days are always ready to jump out of a dark corner without the decency of a warning. What seeemed almost perfect just a few moments before gets blowed up completely by an apparently never ending serie of unfortunate events.
When such things happens, the only place I would like to be is my bed, under six layers of duvets and pillows, to hide from the world until it begins to brighten up again, which might have worked out as a kid, but not now. Now I am supposed to be an adult, a responsible for myself and my actions, now when a shitty day turns out I shall grit my teeth and face it. Just two days ago, the entire world seemed to be revolting against me, nothing was working and I felt I wasn't getting anything right: I managed to stick with it without breaking apart but I wasn't brave enough to face it with a smile. I have the biggest admiration now for my course mate Marta: she is the sweetest 17-old Portuguese girl you might ever met and she is always smiling and kind, no matter tiredness, shitty days, homesickness, cold weather or Geordie accent.
From now on I want to be more positive, even when an horrendous horrible day turns up, because it can't last forever, it doesn't last forever, sometimes it takes just a little change- a different perspective or attitute, a small lucky charm, a kind word, a smile- to operate a revolution and turn the world upside down.

Aside from pseudo-philosophical thoughts, today I had my first anatomy session: I was a bit worried about that, as I hadn't seen any human preserved remains,( not to mention manipulating them!) and didn't know how I would react to it. Overall, it turned out ok: the smell of the dissecting room didn't make me feel sick and actually holding a lung in my hands was not that bad, also because it didn't quite look as something that could have belonged to a living being but rather resembled a model.
Everyday I spend here in lectures and seminars I feel more and more that this is my path, that I made the right choice, and this gives me courage and trust to persevere and do my very best.

Goodnight people, my fresher cold need quite a deal of sleep, even if I have the bad feeling that tomorrow Newcastle University Choir will have an unusual bass in its ranks, my voice hasn't be so bad since I came back from Germany!

Che le giornate schifose siano pronte a saltare fuori da dietro un angolo senza la decenza di avvisare è un dato di fatto universalmente riconosciuto. Giornate apparentemente perfette vengono sconvolte da quella che sembra un'interminabile serie di sventurati eventi. Quando accade così, l'unico posto in cui vorrei essere è nel mio letto sotto sei strati di coperte e cuscini, nascondendomi dal mondo finchè le cose non ricominciano a , il girare per il verso giusto, cosa che funzionava quando ero bambina, ma ora non più. Ora sono considerata un'adulta, responsabile di me stessa e delle mie azioni, ora quando mi capita una giornataccia, devo stringere i denti e affrontarla.Appena due giorni fa, il mondo intero sembrava in rivolta contro di me, non funzionava nulla e mi sembrava di non azzeccarne una: sono riuscita a conviverci senza crollare, ma non sono stata abbastanza in gamba da affrontarlo con un sorriso. La mia più grande ammirazione va alla mia compagna di corso Marta: è la diciassettenne portoghese più in gamba del mondo ed è sempre sorridente e gentile, al di là della stanchezza, delle giornatacce, della malinconia, del brutto tempo o dell'impossibile inglese di qui.
D'ora in avanti cercherò di essere più positiva, anche se mi capita una giornata orribilorrenda, perchè non può durare per sempre, non dura per sempre, qualche volta basta un minimo cambiamento- un diverso punto di vista o atteggiamento, un piccolo portafortuna, un sorriso, una parola gentile- per operare una rivoluzione e ribaltare il mondo.
Al di là dei miei pensieri pseudofilosofici, oggi ho fatto il mio primo laboratorio di anatomia: ero un po' preoccupata perchè non avevo mai visto resti umani (per non parlare di toccarli) prima d'ora e non sapevo che impressione ne avrei avuto.Alla fin della fiera, non è stato male: l'odore del labotatorio per le dissezioni non mi ha fatto stare male e anche tenere in mano un polmone non è stato così traumatico, anche perchè non sembrava qualcosa che potesse essere appartenuto ad un essere vivente, sembrava piuttosto un modello.
Ogni giorno che trascorro qui, tra lezioni e seminari sento sempre di più che questa è la mia strada, che ho fatto la scelta giusta, e questo mi dà il coraggio e la forza di perseverare e dare il meglio di me.

Buonanotte a tutti, il mio raffreddore da fresher ha bisogno di una buona dose di sonno, anche se ho la brutta sensazione che domani il coro dell'Università di Newcastle avrà un basso un po' particolare, la mia voce non è mai stata così orribile da quando sono tornata dalla Germania :)



No comments:

Post a Comment